.....

  1. DOWNLOAD RANCANGAN PENGAJARAN TAHUNAN & MODUL PJ, PK , MATEMATIK KSSR TAHUN 4 2015 MELALUI SCRIBD
  2. RANCANGAN PENGAJARAN TAHUNAN PJ & PK & MATEMATIK DAN MODUL DI SLIDE SHARE TAHUN 2015
  3. RPT KSSR PJ Tahun 4 2014
  4. RPT KSSR PJ/PK tahun 1, 2 , 3, 4 |2014| - ON SCRIBD
  5. RPT PENDIDIKAN JASMANI (kssr)TAHUN 3 2014
  6. RPT PENDIDIKAN KESIHATAN (kssr)TAHUN 3 2014
  7. RPT KSSR MATEMATIK TAHUN 2 2014
  8. RPT PENDIDIKAN KESIHATAN (kssr)TAHUN 1 2014
  9. RPT PENDIDIKAN JASMANI (kssr)TAHUN 1 2014
  10. RPT PENDIDIKAN KESIHATAN (kssr)TAHUN 2 2014
  11. RPT PENDIDIKAN JASMANI (kssr)TAHUN 2 2014
  12. LANGIT TAK SELALU CERAH
  13. PERMOHONAN KEMASUKAN KE INSTITUT PENDIDIKAN GURU (IPG) 2013
  14. VIDEO METEORIT TERHEMPAS DI RUSSIA
  15. Siapakah CHEGU FATIN ni ?
  16. KEBAKARAN DI TAMAN PERUMAHAN AWAM TANAH MERAH,JITRA
  17. Maharaja Lawak Mega 2012
  18. GAMBAR & VIDEO | PALESTIN DISERANG ISRAEL
  19. KONFLIK PALESTINE DAN ISRAEL
  20. Gambar & Video Taufan Sandy : New York Hampir Tenggelam (peringgatan Allah)
  21. HARI ANUGERAH CEMERLANG SKBBSB 2012 - Permata Gemilang
  22. APABILA FAHAMAN SYIAH MENGUASAI DIRI !!!
  23. From Liyana Adnan: Saya Minta Maaf |untung laa sape jadi cikgu.. |
  24. Semangat Merdeka dari murid-muridku
  25. Seni Rambut || water balloon hair
  26. Maklum balas || Khas untuk Liyana Adnan : " Untung laa sape jadi cikgu " |
  27. Bapak Segala Meriam ONLY in Kuala Kangsar
  28. "Kerja aku gosok gigi badak "
  29. TIPS DIET IKUT DARAH
  30. Angkasawan Neil Armstrong meninggal dunia
  31. Nasyid Dangdut
  32. Aku Rindu PadaMU Ya Rasulullah
  33. VIDEO||Mr Bean (Rowan Atkinson) Opening Ceremony - London 2012
  34. Bangladesh can't help Rohingya: PM Sheikh Hasina
  35. Promo Twilight Raya 2012
  36. BONUS HARI RAYA
  37. wordless:tepi kain
  38. Happy Born Day MY Fren
  39. Salam Ya Ramadhan
  40. Kenali Hackers
  41. Mata Pelajaran PJ dipinggirkan
  42. KEDUDUKAN SEMASA EURO 2012
  43. Roti Meriam Sempena EURO 2012
  44. Jadual Perlawanan EURO 2012"
  45. Tsunami Lagi Dekat Penang !!!"
  46. Penyokong B.E.R.S.I.H kena sound wei !!!"
  47. 6 Gempa Bumi DIcatatkan Hari ini"
  48. KERJAYA GURU : Lisa Surihani akui kerjaya guru lebih mencabar"
  49. Gelaran Doktor pada DR. Rozmey di Tarik Balik"
  50. Pertembungan 2 Alam"
  51. SAFEE SALI MENUNAIKAN IMPIAN "BUDAK BADAN BESAR"
  52. MY Convocation DAY
  53. Hari Terakhirku - Original BY AlangKhoma
  54. Gambar : Kem Kepimpinan Pengawas SK Bandar Baru Sungai Buloh (Sebelum)
  55. Roadblock Malaysia Vs Roadblock Luar Negara
  56. Pekerja KFC Bergaduh Dengan Pelanggan
  57. Chipita sudah sampai Kedah
  58. WORDLESS 19:"HARI"
  59. Sayangnya binatang ini kepada tuannya...
  60. Bahagian 1 : Siapakah nak uruskan Jenazah Ibu Bapa Kita wahai anak-anak ?
  61. Video : Kesian tapi lucu ! Marah sampai tercabut gigi
  62. Jutawan Bola Sepak Pertama Malaysia - Safee Sali
  63. Dulu Kelantan Sekarang Selangor
  64. Jadual Ceramah Ustaz Azhar Idrus untuk bulan 2
  65. Video ceramah di Masjid Shah Alam
  66. Renungan Bersama : Soal jwb Ustaz Azhar Idrus malam ni: 26 soalan kesemuanya.29.01.2012
  67. Renungan Bersama : Realiti Seorang Guru Di mata Masyarakat sekarang
  68. Ustaz Azhar Idrus datang Shah Alam
  69. Gaji Kakitangan Awam Februari 2012 Ikut Gaji Sistem Saraan Malaysia (SSM)
  70. Kenapa kita tak pandang meninggalkan SOLAT sebagai satu jenayah ???
  71. Perkhidmatan pemasangan UNIFI
  72. Benda pelik ???
  73. Anwar Vs Najib berdebat
  74. Simbah kakak dengan air panas
  75. Bayi mati tercampak
  76. Malaysia Layak ke final
  77. Adakah pengadil perlu dipersalahkan ???
  78. Lelaki peluk manyat teman wanita
  79. TIPS : MENGENAI ASPEK PENGADILAN DARI BEKAS PENGADIL FIFA KITA..-SUBKHIDDIN MOHD SALLEH-
  80. Makan FB,tido FB
  81. Rintihan Sayu Fifi
  82. Kepala berkecai kena mercun
  83. Polis Siasat Pelajar IPT jual Baucar
  84. Aku Perlukan Boyfriend
  85. Gempa kuat landa selatan Pulau Fiji
  86. 15 nelayan Filipina maut ditembak
  87. Baucer Buku RM200 1Malaysia. Wajarkah Dijual Semula Sesuka Hati?
  88. Keadaan rumah pemilik FERRARI
  89. Eskelator penduduk setinggan !!!
  90. Video:Maradona vs pele
  91. Video:Lelaki Kena Belasah Sebab Tak Mahu Berasmara
  92. Baucer Buku Di Jual di MUDAH.my
  93. Adik pemain badmiton negara ditikam
  94. Tonton Tv Online
  95. Penempatan PTD Dalam Sistem Pengurusan di Kementerian Pelajaran? Apa Pendapat Guru-guru?
  96. Gelombang Ombak Rindu
  97. Pasukan Senior Swit.- Nurul A’in Wahida Abu Bakar | EX-IPG KKB
  98. wordless # 18 - Alhamdulillah
  99. Atlet pecut Perancis yang bakal menggegar dunia Olahraga - CHRISTOPHE LEMAITRE
  100. |video| wanita kena tikam 70 kali tak mati x18sg
  101. Video kematian Izwan Pilus di hospital
  102. Izwan Pilus Meninggal Dunia Akibat Jangkitan Kuman Dalam Paru Paru
  103. Hari Pertama Aku Di SK BANDAR BARU SUNGAI BULOH
  104. KISAH MALAM PERTAMA !
  105. Gambar Isteri Di Ranjang Bersama Lelaki Lain Punca Penceraian Hattan?
  106. Lagi Kes Dekat China, Perempuan kena Tikam Depan Orang Ramai
  107. Persediaan perkara-perkara penting sebelum posting/lapor diri
  108. Info Kesihatan : Hilangkan Tekanan Dengan Sperma untuk Wanita?
  109. Apabila Kanggaroo Masuk Pekan |Video|
  110. Baru 4 Tahun Dah Berasmara di Tempat Terbuka ... Dunia ! Dunia
  111. Gambar Ustaz Azhar Disamakan Dengan Yahudi!
  112. Video:Perempuan kena belasah dalam bilik
  113. "KEMALUAN" lelaki putus

Monday, June 27, 2011

Home » » Adakah Komunis Akan Kembali ??? Home » » Adakah Komunis Akan Kembali ???

8
Komen
Adakah Komunis Akan Kembali ???



Persoalannya, tidak puas lagikah apa yang diberikan oleh kerajaan, keamanan, kemudahan ??? Sedangkan negara-negara lain yang hidup dalam keadaan susah ditemani dengan peluru-peluru dikala malam menjelma. makan entah kemana, kais pagi makan pagi kais petang makan petang, sedih apabila melihat setiap hari ada sahaja pembunuhan berlaku tidak kira anak-anak kecil, orang tua dibunuh tanpa belas kasihan. Tidak bersyukur lagikah keamanan yang ada di Malaysia yang aman ini. 


Dulu semasa nenek moyang kita sanggup berjuang bermati-matian semata-mata ingin mempertahankan negara dari penjajah yang mahu memerintah Malaya waktu itu. 



Kita tengok balik sejarah komunis dahulu, apa yang telah mereka buat pada peristiwa Peristiwa Balai Polis Bukit Kepong adalah kesan kekejaman pengganas komunis semasa keadaan darurat selepas Perang Dunia II. Dalam kejadian tersebut balai polis Bukit Kepong diserang oleh segerombolan 180 orang pengganas komunis bermula sekitar jam 5.00 pagi pada 23 Februari 1950.

Dalam kejadian tersebut, para anggota polis berjuang habis-habisan sehingga seorang demi seorang gugur. Dua orang isteri anggota polis marin turut mengangkat senjata apabila mendapati suami mereka terkorban dan mereka terus bertempur bersama anggota-anggota lain sehingga kehabisan peluru. Dalam mempertahankan balai polis Bukit Kepong, 17 orang anggota telah terkorban. Cuba lihat apa yang Komunis buat ??? Masih lagi hendak memperjuangkan Komunis yang dahulunya telah memberikan kesusahan yang amat perit sekali bagi penduduk Tanah Melayu.



Hari ini , Polis menahan 31 ahli Parti Sosialis Malaysia (PSM), termasuk Ahli Parlimen Sungai Siput, Dr S Jayakumar Devaraj selepas menemui bahan mengandungi unsur komunis dan penentangan terhadap Yang di-Pertuan Agong. Usaha kumpulan ini seakan-akan membawa ke arah penentangan dan peperangan kepada Yang di-Pertuan Agong. Sudah-sudahlah, tak payahlah kita bangkitkan lagi kemarahan orang ramai padahal kita dah tahu Komunis ini dalah satu parti yang tidak menguntungkan oleh itu bawak-bawaklah bertaubat.



Kepada rakan-rakan blogger chegu adakah anda bersependapat dengan chegu atau sebaliknya, apakah komen anda tentang isu ini??

8 comments:

Hafizzi Aziz said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

kerajaan sekarang terdesak dan hanya memainkan isu2 perkauman..
sekarang isu komunis..
anak2 muda bijak berfikir..
media hanya bpihak kepada kerajaan..
sangat2 tidak puas hati dgn politik sekarang..
politik kotor..
politik lucah x menjadi,sekarang komunis plak dah..adoyaiiii..
Malaysia malaysia..
1 Malaysia..1 Kaya,,1 Miskin..
tepuk dada tnya selera..

shairazi sharizan said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

kalo nak bendung,,kena bendung fahamannya..

chegu abbas said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

@Hafizzi Aziz

betol tu,,,,tp entry saya ni tdak berpihak kepada mana2 parti poltik...hihihi....hanya berfikir tentang apa yang komunis lakukan pada kita pada zaman dahulu....tp saya agak setuju dengan saudara...

chegu abbas said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

@shairazi sharizan

betol....sebenarnya dari buku sejarah lagi kena tukar...betol dak...

B.u.n.g.a.O.r.k.i.d.z said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

ingtlah dlu ssh nak dptkan kemerdekaan dan keamanan.. bile dh dpt knape xbersyukur.. mestikah persoalkan itu dan ini sdangkan diri sndiri sbg rakyat xtahu ape yg nak.. haishhhh ushlah nnti2 mlayu di jajah dgn kekejaman lagi..

chegu abbas said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

@B.u.n.g.a.O.r.k.i.d.z

betol tu....bukan senang nak mencapai kemerdekaan tanpa berlaku peperangan besar adakh komunis ingin mencetuskan peperangan ??? haih x blh aku...geram

ayoys said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

kenapa mesti mahu mengulingkan kerajaan sendiri, perlu kah buat begitu ?
aku rasa kita patut bersyukur dengan apa yang negara kita kecapi hari ini, ingat senang kah mau capai kemerdekaan? biar pun bukan ahli sejarah tapi aku pasti semua orang tahu mcm mna susanya. orang yang buat kekecohan tu,xperna belajar sejarah kah. apa lgi yang kurang d ngra kita ni. aku spendapat dengn ckgu abbas

chegu abbas said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

@ayoys

betol tu....saya rasa mereka ni x baca sejarah ni yan terlibat dengan komunis ni...sama2 la kita pertahankan tanah air....malaysia yang tercinta ini

Arkib Chegu