.....

  1. DOWNLOAD RANCANGAN PENGAJARAN TAHUNAN & MODUL PJ, PK , MATEMATIK KSSR TAHUN 4 2015 MELALUI SCRIBD
  2. RANCANGAN PENGAJARAN TAHUNAN PJ & PK & MATEMATIK DAN MODUL DI SLIDE SHARE TAHUN 2015
  3. RPT KSSR PJ Tahun 4 2014
  4. RPT KSSR PJ/PK tahun 1, 2 , 3, 4 |2014| - ON SCRIBD
  5. RPT PENDIDIKAN JASMANI (kssr)TAHUN 3 2014
  6. RPT PENDIDIKAN KESIHATAN (kssr)TAHUN 3 2014
  7. RPT KSSR MATEMATIK TAHUN 2 2014
  8. RPT PENDIDIKAN KESIHATAN (kssr)TAHUN 1 2014
  9. RPT PENDIDIKAN JASMANI (kssr)TAHUN 1 2014
  10. RPT PENDIDIKAN KESIHATAN (kssr)TAHUN 2 2014
  11. RPT PENDIDIKAN JASMANI (kssr)TAHUN 2 2014
  12. LANGIT TAK SELALU CERAH
  13. PERMOHONAN KEMASUKAN KE INSTITUT PENDIDIKAN GURU (IPG) 2013
  14. VIDEO METEORIT TERHEMPAS DI RUSSIA
  15. Siapakah CHEGU FATIN ni ?
  16. KEBAKARAN DI TAMAN PERUMAHAN AWAM TANAH MERAH,JITRA
  17. Maharaja Lawak Mega 2012
  18. GAMBAR & VIDEO | PALESTIN DISERANG ISRAEL
  19. KONFLIK PALESTINE DAN ISRAEL
  20. Gambar & Video Taufan Sandy : New York Hampir Tenggelam (peringgatan Allah)
  21. HARI ANUGERAH CEMERLANG SKBBSB 2012 - Permata Gemilang
  22. APABILA FAHAMAN SYIAH MENGUASAI DIRI !!!
  23. From Liyana Adnan: Saya Minta Maaf |untung laa sape jadi cikgu.. |
  24. Semangat Merdeka dari murid-muridku
  25. Seni Rambut || water balloon hair
  26. Maklum balas || Khas untuk Liyana Adnan : " Untung laa sape jadi cikgu " |
  27. Bapak Segala Meriam ONLY in Kuala Kangsar
  28. "Kerja aku gosok gigi badak "
  29. TIPS DIET IKUT DARAH
  30. Angkasawan Neil Armstrong meninggal dunia
  31. Nasyid Dangdut
  32. Aku Rindu PadaMU Ya Rasulullah
  33. VIDEO||Mr Bean (Rowan Atkinson) Opening Ceremony - London 2012
  34. Bangladesh can't help Rohingya: PM Sheikh Hasina
  35. Promo Twilight Raya 2012
  36. BONUS HARI RAYA
  37. wordless:tepi kain
  38. Happy Born Day MY Fren
  39. Salam Ya Ramadhan
  40. Kenali Hackers
  41. Mata Pelajaran PJ dipinggirkan
  42. KEDUDUKAN SEMASA EURO 2012
  43. Roti Meriam Sempena EURO 2012
  44. Jadual Perlawanan EURO 2012"
  45. Tsunami Lagi Dekat Penang !!!"
  46. Penyokong B.E.R.S.I.H kena sound wei !!!"
  47. 6 Gempa Bumi DIcatatkan Hari ini"
  48. KERJAYA GURU : Lisa Surihani akui kerjaya guru lebih mencabar"
  49. Gelaran Doktor pada DR. Rozmey di Tarik Balik"
  50. Pertembungan 2 Alam"
  51. SAFEE SALI MENUNAIKAN IMPIAN "BUDAK BADAN BESAR"
  52. MY Convocation DAY
  53. Hari Terakhirku - Original BY AlangKhoma
  54. Gambar : Kem Kepimpinan Pengawas SK Bandar Baru Sungai Buloh (Sebelum)
  55. Roadblock Malaysia Vs Roadblock Luar Negara
  56. Pekerja KFC Bergaduh Dengan Pelanggan
  57. Chipita sudah sampai Kedah
  58. WORDLESS 19:"HARI"
  59. Sayangnya binatang ini kepada tuannya...
  60. Bahagian 1 : Siapakah nak uruskan Jenazah Ibu Bapa Kita wahai anak-anak ?
  61. Video : Kesian tapi lucu ! Marah sampai tercabut gigi
  62. Jutawan Bola Sepak Pertama Malaysia - Safee Sali
  63. Dulu Kelantan Sekarang Selangor
  64. Jadual Ceramah Ustaz Azhar Idrus untuk bulan 2
  65. Video ceramah di Masjid Shah Alam
  66. Renungan Bersama : Soal jwb Ustaz Azhar Idrus malam ni: 26 soalan kesemuanya.29.01.2012
  67. Renungan Bersama : Realiti Seorang Guru Di mata Masyarakat sekarang
  68. Ustaz Azhar Idrus datang Shah Alam
  69. Gaji Kakitangan Awam Februari 2012 Ikut Gaji Sistem Saraan Malaysia (SSM)
  70. Kenapa kita tak pandang meninggalkan SOLAT sebagai satu jenayah ???
  71. Perkhidmatan pemasangan UNIFI
  72. Benda pelik ???
  73. Anwar Vs Najib berdebat
  74. Simbah kakak dengan air panas
  75. Bayi mati tercampak
  76. Malaysia Layak ke final
  77. Adakah pengadil perlu dipersalahkan ???
  78. Lelaki peluk manyat teman wanita
  79. TIPS : MENGENAI ASPEK PENGADILAN DARI BEKAS PENGADIL FIFA KITA..-SUBKHIDDIN MOHD SALLEH-
  80. Makan FB,tido FB
  81. Rintihan Sayu Fifi
  82. Kepala berkecai kena mercun
  83. Polis Siasat Pelajar IPT jual Baucar
  84. Aku Perlukan Boyfriend
  85. Gempa kuat landa selatan Pulau Fiji
  86. 15 nelayan Filipina maut ditembak
  87. Baucer Buku RM200 1Malaysia. Wajarkah Dijual Semula Sesuka Hati?
  88. Keadaan rumah pemilik FERRARI
  89. Eskelator penduduk setinggan !!!
  90. Video:Maradona vs pele
  91. Video:Lelaki Kena Belasah Sebab Tak Mahu Berasmara
  92. Baucer Buku Di Jual di MUDAH.my
  93. Adik pemain badmiton negara ditikam
  94. Tonton Tv Online
  95. Penempatan PTD Dalam Sistem Pengurusan di Kementerian Pelajaran? Apa Pendapat Guru-guru?
  96. Gelombang Ombak Rindu
  97. Pasukan Senior Swit.- Nurul A’in Wahida Abu Bakar | EX-IPG KKB
  98. wordless # 18 - Alhamdulillah
  99. Atlet pecut Perancis yang bakal menggegar dunia Olahraga - CHRISTOPHE LEMAITRE
  100. |video| wanita kena tikam 70 kali tak mati x18sg
  101. Video kematian Izwan Pilus di hospital
  102. Izwan Pilus Meninggal Dunia Akibat Jangkitan Kuman Dalam Paru Paru
  103. Hari Pertama Aku Di SK BANDAR BARU SUNGAI BULOH
  104. KISAH MALAM PERTAMA !
  105. Gambar Isteri Di Ranjang Bersama Lelaki Lain Punca Penceraian Hattan?
  106. Lagi Kes Dekat China, Perempuan kena Tikam Depan Orang Ramai
  107. Persediaan perkara-perkara penting sebelum posting/lapor diri
  108. Info Kesihatan : Hilangkan Tekanan Dengan Sperma untuk Wanita?
  109. Apabila Kanggaroo Masuk Pekan |Video|
  110. Baru 4 Tahun Dah Berasmara di Tempat Terbuka ... Dunia ! Dunia
  111. Gambar Ustaz Azhar Disamakan Dengan Yahudi!
  112. Video:Perempuan kena belasah dalam bilik
  113. "KEMALUAN" lelaki putus

Tuesday, January 3, 2012

Home » , , » Amalina Che Bakri Berubah Akibat Kejutan Budaya Home » , , » Amalina Che Bakri Berubah Akibat Kejutan Budaya

6
Komen
Amalina Che Bakri Berubah Akibat Kejutan Budaya


Assalamuaalaikum pembuka bicara untuk entry kali ini. Tidak semua yang bagus semestinya bagus selamanya.    Banyak student melayu yang dulunya memperolehi keputusan cemerlang dan pernah mencatat sejarah dunia pendidikan di Malaysia. 




Pelajar cemerlang SPM tahun 2004, Nur Amalina Che Bakri yang berasal dari Johor dahulunya yang pernah dianugerahkan pelajar cemerlang SPM bagi tahun 2004 yang juga memperolehi keputusan 17A1 dikatakan telah berubah dek kerana ‘kejutan budaya’ . Amalina dikatakan ‘berubah’ setelah menjalani kehidupan baru sebagai penuntut tajaan kerajaan di United Kingdom. Kehidupannya yang hangat diperkatakan ketika ini di laman jaringan sosial setelah tersebarnya gambar-gambar ‘posing maut’ nya di laman sosial facebook dan twitter.





Apa masalah sebenar yang terjadi kepada beliau, kita pon tidak tahu. Oleh itu, marilah sama-sama kita betulkan tidak kira lah dia tu sapa NGO ke Kerajaan ke Pembangkang ke apa-apa saja lah. Ingat ilmu agama amat penting dalam diri tidak kiralah kita seorang yang berpelajaran tinggi, perlulah juga seimbang Ilmu Agama dalam diri kita sebagai seorang Muslim. Ini adalah pesan untuk anda semua dan juga diri saya sendiri. 

P/s: Entry ini andalah untuk memberi kesedaran kepasa semua pihak tentang bertapa seriusnya masalah ini. Apapun yang berlaku mesti ada hikmahnya, jika betul semua diatas ini adalah Amalina pelajar cemerlang Malaysia dulu. Maka harap-haraplah diberikan hikmah dan hidayah kepadanya untuk kembali ke asal. 

" Sharelah untuk pengetahuan ramai"

Click sini : 


Betul ke 1 Malaysia nak tebus EROPAH ???
Antara kereta Kia dengan Volkswagen mana terbaek! 
Perlukah Merokok ???
Microsoft office MAlaysia terbaek ??? Betul ke ???



6 comments:

cikpinky said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

sedih bce kisah ni.

CintaZulaikha said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

kejutan budayalah sgt...sedey kot

Anonymous said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

bro, aku rasa kes dia ni nak banding kat malaysia, kebanyakan remaja kat malaysia pon tak kurang buruk. kat malaysia pon ada kes pempuan pakai legging, posing maut and macam2 lagi. kes buang anak dibuat dari budak2 sekolah menengah pon ada. bercouple tanpa ada hubungan nikah haram kan dari segi hukum agama, tapi kenapa masih ramai remaja msia yang buat? kita jangan jadi gajah di depan mata tak nampak, tapi kuman di seberang laut kita sibuk nak besar2 kan. ni bukan persoalan belajar di mana, tapi sebanyak mana bimbingan agama yang kita dapat dan betapa kuatnya kita berpegang pd ajaran islam. nak kira kejutan budaya, msia ada yg lagi teruk bro. renungan utk aku dan ko juga. maaf kalau ko terasa.

CIKGU ZANA said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

salam.. ada baiknya kita bercakap, post benda yang bermanfaat drpd membuka aib org lain.. Jika kita tau diam dan doa utk dia... drp timbul umpatan dan kejian pd dia.

Beberapa panduan Imam Al-Ghazali supaya kita tidak bersifat "sombong"

1. Jika berjumpa dengan kanak-kanak, anggaplah kanak-kanak itu lebih mulia daripada kita kerana kanak-kanak ini belum banyak melakukan dosa daripada kita...

2.Apabila bertemu dengan orang tua anggaplah dia lebih mulia daripada kita kerana dia sudah lama beribadat..

3.Jika berjumpa dengan orang alim, anggaplah dia lebih mulia ...daripada kita kerana banyak ilmu yang telah dia pelajari dan ketahui..

4. Apabila melihat orang jahat, jangan anggap kita lebih mulia kerana mungkin satu hari nanti dia akan insaf dan bertaubat atas kesalahannya..

5.Apabila melihat orang jahil, anggaplah dia lebih mulia daripada kita kerana dia membuat dosa dalam keadaan kejahilan sedangkan kita membuat dosa dalam keadaan mengetahui..

6. Apabila bertemu dengan orang kafir, katakan lah dalam hati bahawa mungkin suatu hari nanti dia akan diberi hidayah oleh Allah dan akan memeluk islam, maka segala dosanya akan diampuni Allah..

- ini berkaitan siti Fatimah Mukhtar...byk lg kebaikan org yg boleh dishare kan? =) MAAF jika terkasar.
http://mengajipastiboleh.blogspot.com/2012/01/salam-hangat-diperkatakan-seluruh.html

chegu abbas said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

@cikpinkytulah....hermmm

chegu abbas said...Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

@CintaZulaikhahihihihih donia

Arkib Chegu