.....

  1. DOWNLOAD RANCANGAN PENGAJARAN TAHUNAN & MODUL PJ, PK , MATEMATIK KSSR TAHUN 4 2015 MELALUI SCRIBD
  2. RANCANGAN PENGAJARAN TAHUNAN PJ & PK & MATEMATIK DAN MODUL DI SLIDE SHARE TAHUN 2015
  3. RPT KSSR PJ Tahun 4 2014
  4. RPT KSSR PJ/PK tahun 1, 2 , 3, 4 |2014| - ON SCRIBD
  5. RPT PENDIDIKAN JASMANI (kssr)TAHUN 3 2014
  6. RPT PENDIDIKAN KESIHATAN (kssr)TAHUN 3 2014
  7. RPT KSSR MATEMATIK TAHUN 2 2014
  8. RPT PENDIDIKAN KESIHATAN (kssr)TAHUN 1 2014
  9. RPT PENDIDIKAN JASMANI (kssr)TAHUN 1 2014
  10. RPT PENDIDIKAN KESIHATAN (kssr)TAHUN 2 2014
  11. RPT PENDIDIKAN JASMANI (kssr)TAHUN 2 2014
  12. LANGIT TAK SELALU CERAH
  13. PERMOHONAN KEMASUKAN KE INSTITUT PENDIDIKAN GURU (IPG) 2013
  14. VIDEO METEORIT TERHEMPAS DI RUSSIA
  15. Siapakah CHEGU FATIN ni ?
  16. KEBAKARAN DI TAMAN PERUMAHAN AWAM TANAH MERAH,JITRA
  17. Maharaja Lawak Mega 2012
  18. GAMBAR & VIDEO | PALESTIN DISERANG ISRAEL
  19. KONFLIK PALESTINE DAN ISRAEL
  20. Gambar & Video Taufan Sandy : New York Hampir Tenggelam (peringgatan Allah)
  21. HARI ANUGERAH CEMERLANG SKBBSB 2012 - Permata Gemilang
  22. APABILA FAHAMAN SYIAH MENGUASAI DIRI !!!
  23. From Liyana Adnan: Saya Minta Maaf |untung laa sape jadi cikgu.. |
  24. Semangat Merdeka dari murid-muridku
  25. Seni Rambut || water balloon hair
  26. Maklum balas || Khas untuk Liyana Adnan : " Untung laa sape jadi cikgu " |
  27. Bapak Segala Meriam ONLY in Kuala Kangsar
  28. "Kerja aku gosok gigi badak "
  29. TIPS DIET IKUT DARAH
  30. Angkasawan Neil Armstrong meninggal dunia
  31. Nasyid Dangdut
  32. Aku Rindu PadaMU Ya Rasulullah
  33. VIDEO||Mr Bean (Rowan Atkinson) Opening Ceremony - London 2012
  34. Bangladesh can't help Rohingya: PM Sheikh Hasina
  35. Promo Twilight Raya 2012
  36. BONUS HARI RAYA
  37. wordless:tepi kain
  38. Happy Born Day MY Fren
  39. Salam Ya Ramadhan
  40. Kenali Hackers
  41. Mata Pelajaran PJ dipinggirkan
  42. KEDUDUKAN SEMASA EURO 2012
  43. Roti Meriam Sempena EURO 2012
  44. Jadual Perlawanan EURO 2012"
  45. Tsunami Lagi Dekat Penang !!!"
  46. Penyokong B.E.R.S.I.H kena sound wei !!!"
  47. 6 Gempa Bumi DIcatatkan Hari ini"
  48. KERJAYA GURU : Lisa Surihani akui kerjaya guru lebih mencabar"
  49. Gelaran Doktor pada DR. Rozmey di Tarik Balik"
  50. Pertembungan 2 Alam"
  51. SAFEE SALI MENUNAIKAN IMPIAN "BUDAK BADAN BESAR"
  52. MY Convocation DAY
  53. Hari Terakhirku - Original BY AlangKhoma
  54. Gambar : Kem Kepimpinan Pengawas SK Bandar Baru Sungai Buloh (Sebelum)
  55. Roadblock Malaysia Vs Roadblock Luar Negara
  56. Pekerja KFC Bergaduh Dengan Pelanggan
  57. Chipita sudah sampai Kedah
  58. WORDLESS 19:"HARI"
  59. Sayangnya binatang ini kepada tuannya...
  60. Bahagian 1 : Siapakah nak uruskan Jenazah Ibu Bapa Kita wahai anak-anak ?
  61. Video : Kesian tapi lucu ! Marah sampai tercabut gigi
  62. Jutawan Bola Sepak Pertama Malaysia - Safee Sali
  63. Dulu Kelantan Sekarang Selangor
  64. Jadual Ceramah Ustaz Azhar Idrus untuk bulan 2
  65. Video ceramah di Masjid Shah Alam
  66. Renungan Bersama : Soal jwb Ustaz Azhar Idrus malam ni: 26 soalan kesemuanya.29.01.2012
  67. Renungan Bersama : Realiti Seorang Guru Di mata Masyarakat sekarang
  68. Ustaz Azhar Idrus datang Shah Alam
  69. Gaji Kakitangan Awam Februari 2012 Ikut Gaji Sistem Saraan Malaysia (SSM)
  70. Kenapa kita tak pandang meninggalkan SOLAT sebagai satu jenayah ???
  71. Perkhidmatan pemasangan UNIFI
  72. Benda pelik ???
  73. Anwar Vs Najib berdebat
  74. Simbah kakak dengan air panas
  75. Bayi mati tercampak
  76. Malaysia Layak ke final
  77. Adakah pengadil perlu dipersalahkan ???
  78. Lelaki peluk manyat teman wanita
  79. TIPS : MENGENAI ASPEK PENGADILAN DARI BEKAS PENGADIL FIFA KITA..-SUBKHIDDIN MOHD SALLEH-
  80. Makan FB,tido FB
  81. Rintihan Sayu Fifi
  82. Kepala berkecai kena mercun
  83. Polis Siasat Pelajar IPT jual Baucar
  84. Aku Perlukan Boyfriend
  85. Gempa kuat landa selatan Pulau Fiji
  86. 15 nelayan Filipina maut ditembak
  87. Baucer Buku RM200 1Malaysia. Wajarkah Dijual Semula Sesuka Hati?
  88. Keadaan rumah pemilik FERRARI
  89. Eskelator penduduk setinggan !!!
  90. Video:Maradona vs pele
  91. Video:Lelaki Kena Belasah Sebab Tak Mahu Berasmara
  92. Baucer Buku Di Jual di MUDAH.my
  93. Adik pemain badmiton negara ditikam
  94. Tonton Tv Online
  95. Penempatan PTD Dalam Sistem Pengurusan di Kementerian Pelajaran? Apa Pendapat Guru-guru?
  96. Gelombang Ombak Rindu
  97. Pasukan Senior Swit.- Nurul A’in Wahida Abu Bakar | EX-IPG KKB
  98. wordless # 18 - Alhamdulillah
  99. Atlet pecut Perancis yang bakal menggegar dunia Olahraga - CHRISTOPHE LEMAITRE
  100. |video| wanita kena tikam 70 kali tak mati x18sg
  101. Video kematian Izwan Pilus di hospital
  102. Izwan Pilus Meninggal Dunia Akibat Jangkitan Kuman Dalam Paru Paru
  103. Hari Pertama Aku Di SK BANDAR BARU SUNGAI BULOH
  104. KISAH MALAM PERTAMA !
  105. Gambar Isteri Di Ranjang Bersama Lelaki Lain Punca Penceraian Hattan?
  106. Lagi Kes Dekat China, Perempuan kena Tikam Depan Orang Ramai
  107. Persediaan perkara-perkara penting sebelum posting/lapor diri
  108. Info Kesihatan : Hilangkan Tekanan Dengan Sperma untuk Wanita?
  109. Apabila Kanggaroo Masuk Pekan |Video|
  110. Baru 4 Tahun Dah Berasmara di Tempat Terbuka ... Dunia ! Dunia
  111. Gambar Ustaz Azhar Disamakan Dengan Yahudi!
  112. Video:Perempuan kena belasah dalam bilik
  113. "KEMALUAN" lelaki putus

Sunday, July 29, 2012

2
Komen
VIDEO || Mr Bean (Rowan Atkinson) Opening Ceremony - London 2012


Kemunculan Rowan Atkinson, atau lebih dikenali dengan jenama Mr. Bean di acara pembukaan Olimpik London 2012 menjadi tarikan utama kepada lebih jutaan penonton di seluruh dunia kerana ia diselangi dengan sedikit kejutan daripada pelakon tersebut.
Pelakon komedi ini hanya menggunakan ekspresi muka yang membuatkan seluruh stadium ketawa dengan gelagatnya sepanjang lagu tema “Chariots of Fire” dimainkan oleh sekumpulan orkestra.
Selain itu, rakaman secara langsung ini turut diselitkan dengan sebuah footage berinspirasi sukan Paris Games 1924 berjudul “Scotsman dan an Englishman”
Pelakon berusia 55 tahun ini antara salah seorang penghibur yang dijemput bagi memeriahkan majlis gilang gemilang ini.
Dahsyat ‘aura’ si Rowan Atkinson ni! syabas!!!
VIDEO || Mr Bean (Rowan Atkinson) Opening Ceremony - London 2012 -

Saturday, July 28, 2012

1
Komen
Bangladesh can't help Rohingya: PM Sheikh Hasina



Salam...
Kemelut mengenai pelarian rohingya semakin hari semakin menjadi-jadi, dan yang terbaru di mana Kerajaan Banladesh menyatakan bahawa mereka tidak dapat membantu pelarian Rohingya untuk berita selanjutnya mari ikuti temubual Aljareeza dengan PM Bangladesh


(Versi Bahasa Malaysia)
Sheikh Hasina mempertahankan dasar kerajaannya, berkata Bangladesh itu sudah lebih penduduk. Terdapat  kira-kira 300,000  Rohingya tinggal di kem-kem pelarian di negara ini.

Hasina berkata bahawa ia bukan tanggungjawab negara untuk membantu semua pelarian.

Berikut adalah wawancara yang disiarkan oleh Al Jazeera di laman webnya:

Hasina: Terpulang kepada kerajaan mereka, jadi anda perlu memberi tekanan atau anda perlu berbincang dengan kerajaan Myanmar tidak ke Bangladesh. Ia bukanlah menjadi tanggungjawab rakyat Bangladesh, kan?

Al Jazeera: Ini adalah orang-orang dalam situasi kemanusiaan terdesak dan sesungguhnya terdapat prinsip-prinsip asas, prinsip manusia, prinsip moral, yang memaksa anda untuk membantu mereka.

Hasina: Bangladesh merupakan pun sebuah negara penduduk padat, kita tidak boleh menanggung beban ini. Anda perlu sedar bahawa. Tetapi kini perkara itu OK. Perkara yang bertambah baik, jadi tidak ada pelarian datang.

Al Jazeera: Tetapi dalam dua bulan kebelakangan ini, kami telah melihat gambar-gambar diri kita, pengawal Bangladesh fizikal beralih kepada manusia supaya kembali, kembali mereka kepada bahaya ...

Hasina: Tidak, mendengar, mendengar, pengawal Bangladesh, maka mereka berlaku humanitarianly; mereka menyediakan makanan untuk mereka, ubat-ubatan untuk mereka, mereka memberikan wang dan mereka hanya membenarkan mereka untuk kembali ke rumah mereka sendiri.

Al Jazeera: Tidak membenarkan tetapi mereka memaksa mereka untuk kembali ....

Hasina: Tidak, ia adalah tidak benar. Mereka tidak memaksa mereka, malah mereka mengejar mereka itu, anda perlu kembali ke negara anda sendiri, dan mereka kembali.

Al Jazeera: PM, anda mengetahui bahawa mereka sedang dianiaya di negara mereka sendiri, mereka cuba melarikan diri dan mereka ditolak masuk ke negara anda.

Hasina: Baiklah, mengapa kita harus membenarkan untuk memasuki negara kita? Kami hanya mengejar mereka, dan kami memberi mereka semua, segala apa yang mereka perlu. Mengapa anda bertanya soalan-soalan ini? Anda perlu bertanya soalan-soalan ini kepada kerajaan Myanmar. Ia bukan tanggungjawab kita, ia adalah tanggungjawab mereka.

Al Jazeera: Dan anda pernah melahirkan kebimbangan kepada kerajaan Myanmar tentang bagaimana Rohingya dirawat di wilayah Arakan?

Hasina: Sudah tentu, kita lakukan.

Al Jazeera: Dan apa yang mereka katakan?

Hasina:, mereka mewujudkan suasana mesra, mereka menyediakan semua bantuan semua.

Al Jazeera: Adakah anda benar-benar mempercayai bahawa?

Hasina: Ya, mengapa tidak?

Al Jazeera: Adakah anda fikir, Rohingya dilayan dengan adil di Arakan wilayah?

Hasina: Ah, saya memberitahu anda bahawa ia adalah warganegara mereka! Jadi, ia terpulang kepada mereka.

Untuk versi Bahasa Inggeris sila ke Daily new
Baca lagi mengenai Pelarian Roghiya
Bangladesh can't help Rohingya: PM Sheikh Hasina -

Friday, July 27, 2012

3
Komen
Promo TWILIGHT RAYA 2012 !!!

Salam...

Hari  ke 8 kita sebagai umat islam di dunia menjalani rukun islam yang ke 4, hanya tinggal 21 hari lagi kita akan menyambut raya idilfitri. Sempena raya yang akan datang nanti banyak filem-filem terbaru akan ditayangkan diseluruh pawagam di Malaysia. Salah satu promosi filem yang terhangat di pasaran malaysia sekarang ialah TWILIGHT RAYA 2012 yang merupakan episod terakhir dalam siri twilight arahan Davi Akuluka.


Pelakon-pelakon yang bakal membintangi watak utama filem ini ialah pelakon yang pernah menjuarai pelakon terbaik malam kebudayaan pengakap 2 tahun berturut-turut dan juga pernah memegang watak dalam filem cinta 2 ratus ela. Beliau juga pernah dikaitkan dengan pelakon komedi dari Taman Mawar Jitra iaitu Ali Imran bukan nama sebenar. Pelakon tersebut tidak asing lagi bagi warga pekan Jitra iaitu TAJUL Don Hidzuan 

Namun begitu, perkara itu tidak menghalangkan beliau untuk terus memberikan komitmen penuh kepada promo Twilight Raya. Pelakon tersebut juga bakal membintangi filem yang bakal meletup tahun iaitu " KAK BAGI CUKA RM1 BOLEH DAK The Movie


Sekarang promosi Tour sedang hangat dijalankan di seluruh Malaysia. Sekarang mereka berada di Bagan Serai di Kompleks Suka Hati. Bagi peminat-peminat twilight boleh terus kesana untuk berjumpa dengan mereka.  Jangan tak jom kita pkat ramai-ramai kesana. 

p/s  : Entry ini tidak ada kena mengena dengan hidup atau pun yang telah mati kalau tekena pon nak gena hihihihi...



Promo TWILIGHT RAYA 2012 !!! -

1
Komen
PM Umum Bonus Raya Setengan Bulan Gaji Dan RM 500 Kepada Pesara!


Salam, Berita gembira buat penjawat awam seluruh Malaysia, Perdana Menteri, Dato’ Seri Mohd. Najib pada hari ini telahpun mengumumkan pemberianBonus Raya 2012 sebanyak setengah bulan gaji dan Bantuan Khas Kewangan sebanyak RM 500 kepada pesara kerajaan.
25 JULAI, Kuala Lumpur — Perdana Menteri, Dato’ Sri Mohd Najib Tun Razak hari ini telah mengumumkan semua penjawat awam dan pesara kerajaan akan diberikan Bonus Aidilfitri.
Bonus tersebut berjumlah setengah bulan gaji dengan bayaran minimum RM500 kepada penjawat awam. Perdana Menteri turut mengumumkan bayaran khas berjumlah RM500 utk pesara kerajaan.
Bayaran bonus ini akan diberikan kepada penerima pada 9 0gos 2012. Bonus ini adalah bagi menghargai sumbangan serta dedikasi penjawat awam dalam memudah dan menjayakan pelaksanaan program pembangunan negara.
Diharapkan pemberian bonus dan bayaran khas ini dapat meringankan beban penjawat awam dan para pesara kerajaan dan membantu mereka membuat persediaan menyambut Hari Raya Aidilfitri
Bonus ini melibatkan anggaran perbelanjaan sebanyak RM2.2 bilion dibuat berdasarkan kedudukan dan kemampuan kewangan kerajaan.

Kami pasti, berita ini adalah berita yang paling dinanti-nanti oleh semua penjawat awam tahun ini. Setelah menerima kenaikan gaji pada tahun ini, ditambah pula dengan pengumuman bonus raya, sedikit sebanyak ianya dapat mengurangkan beban dan juga masalah kewangan kakitangan awam.
Apa-apapun, kita perlu bersyukur dengan segala nikmat dan pemberian Allah S.W.T kepada kita.Diharap, pengumuman bonus raya untuk tahun 2012 ini memberikan senyuman kepada anda semua. Selamat berpuasa.
info:berita semasa



PM Umum Bonus Raya Setengan Bulan Gaji Dan RM 500 Kepada Pesara! -

Thursday, July 26, 2012

2
Komen
Wordless: Pilihan anda ???


Salam...
Ringkas je entry kali ni. pendapat korang antara perbezaan gambar dibawah. Sila berikan komen yang dapat membuka minda dan juga dapat saya jadikan senarai-senarai pilihan komen terbaek nanti insyallah...


Wordless: Pilihan anda ??? -

Sunday, July 22, 2012

4
Komen
Happy Born Day MY Fren

Salam...

Alhamdulillah dengan kuasanya aku masih lagi mampu untuk berbuka puasa utuk hari kedua dalam bulan Ramadhan ini. Entry kali special untuk rakan-rakan yang menyambut hari lahirnya pada tarikh 22 JULAI untuk tahun ini. 


Di sini saya nak senaraikan rakan-rakan FB yang menyambut hari lahirya pada hari ini.

1. Mohd Adi Afandi Bin Sokere (MY old Friend)


2. Ainatul Amirah (My Junior IPKB)


3. Mohd Khairil Tajuddin ( My kursus team)






P/s: Semoga anda semua dimurahkan rezeki dan dipanjangkan umur dan berjaya dalam apa jua bidang yang anda ceburi... Amin. Ini je mampu aku buat hihi layan lagu di atas k...
Happy Born Day MY Fren -

Thursday, July 19, 2012

4
Komen
Salam Ya Ramadhan


Salam...
Bulan yang ditunggu-tunggu telah tiba...

Salam Ya Ramadhan -

0
Komen
Kembali Bernyawa Selepas Diambil Orang

Salam...

Alhamdulillah mungkin kerberkatan ramadhan yang bakal tiba hari sabtu ini Blog Cikgu Abbas yang setelah sekian lama menyepi disebabkan dihack oleh hackes-hackes HACK... Walaupun tidak dapat sepenuhnya tapi dapat juga buat kembali sendiri.

Kenali la mereka "HACker yang hack blog saya ni...



untuk pengetahuan Pemgembara timur ni dah 2 kali Hack BLOG CIKGU ABBAS.


So selepas ni dak dah kot... Insyallah...




Kembali Bernyawa Selepas Diambil Orang -

Thursday, July 5, 2012

2
Komen
Wordless 20 : 888


Tq
Wordless 20 : 888 -

6
Komen
Mata Pelajaran PJ terpinggir

Salam...

Ini realiti bukan lagi dogeng subjek pendidikan Jasmani sememangnya dianak tirikan dimana-mana saja di sekolah di Malaysia ini. Saya malas nak panjang-panjang cerita. Cuma anda bayangkan 30 minit untuk matapelajaran Pendidikan Jasmani. Sempat ke??? Mai nak kira, 5 minit untuk murid tukar baju beratur ke padang, 20 minit cukup ke untu aktiviti ?? 5 minit lagi bawak balik budak ke kelas. Pikir-pikirlah sesiapa yang membaca entry ini k...kalau orang jabatan baca pon bagus kalau ada orang kementerian baca lagi bagus... Kalau sekolah baca hurmmm tak mau kata apa.... Ok dah jadi macam dekat bawah ni baru nak kelang kabut....


Mata Pelajaran PJ terpinggir -

3
Komen
Sukan Tahunan SK Bandar Baru Sungai Buloh

Salam...

Tugasku bukan yang ini tetapi ingin membantu sahabat-sahabatku yang ku sayangi di sekolah harap2 diluluskan.... yang kali ke berapa tu bedai ja...hahahah


Sukan tahunan Sekolah aku hihihi... Ok dak banner ni???

Sukan Tahunan SK Bandar Baru Sungai Buloh -