.....

  1. DOWNLOAD RANCANGAN PENGAJARAN TAHUNAN & MODUL PJ, PK , MATEMATIK KSSR TAHUN 4 2015 MELALUI SCRIBD
  2. RANCANGAN PENGAJARAN TAHUNAN PJ & PK & MATEMATIK DAN MODUL DI SLIDE SHARE TAHUN 2015
  3. RPT KSSR PJ Tahun 4 2014
  4. RPT KSSR PJ/PK tahun 1, 2 , 3, 4 |2014| - ON SCRIBD
  5. RPT PENDIDIKAN JASMANI (kssr)TAHUN 3 2014
  6. RPT PENDIDIKAN KESIHATAN (kssr)TAHUN 3 2014
  7. RPT KSSR MATEMATIK TAHUN 2 2014
  8. RPT PENDIDIKAN KESIHATAN (kssr)TAHUN 1 2014
  9. RPT PENDIDIKAN JASMANI (kssr)TAHUN 1 2014
  10. RPT PENDIDIKAN KESIHATAN (kssr)TAHUN 2 2014
  11. RPT PENDIDIKAN JASMANI (kssr)TAHUN 2 2014
  12. LANGIT TAK SELALU CERAH
  13. PERMOHONAN KEMASUKAN KE INSTITUT PENDIDIKAN GURU (IPG) 2013
  14. VIDEO METEORIT TERHEMPAS DI RUSSIA
  15. Siapakah CHEGU FATIN ni ?
  16. KEBAKARAN DI TAMAN PERUMAHAN AWAM TANAH MERAH,JITRA
  17. Maharaja Lawak Mega 2012
  18. GAMBAR & VIDEO | PALESTIN DISERANG ISRAEL
  19. KONFLIK PALESTINE DAN ISRAEL
  20. Gambar & Video Taufan Sandy : New York Hampir Tenggelam (peringgatan Allah)
  21. HARI ANUGERAH CEMERLANG SKBBSB 2012 - Permata Gemilang
  22. APABILA FAHAMAN SYIAH MENGUASAI DIRI !!!
  23. From Liyana Adnan: Saya Minta Maaf |untung laa sape jadi cikgu.. |
  24. Semangat Merdeka dari murid-muridku
  25. Seni Rambut || water balloon hair
  26. Maklum balas || Khas untuk Liyana Adnan : " Untung laa sape jadi cikgu " |
  27. Bapak Segala Meriam ONLY in Kuala Kangsar
  28. "Kerja aku gosok gigi badak "
  29. TIPS DIET IKUT DARAH
  30. Angkasawan Neil Armstrong meninggal dunia
  31. Nasyid Dangdut
  32. Aku Rindu PadaMU Ya Rasulullah
  33. VIDEO||Mr Bean (Rowan Atkinson) Opening Ceremony - London 2012
  34. Bangladesh can't help Rohingya: PM Sheikh Hasina
  35. Promo Twilight Raya 2012
  36. BONUS HARI RAYA
  37. wordless:tepi kain
  38. Happy Born Day MY Fren
  39. Salam Ya Ramadhan
  40. Kenali Hackers
  41. Mata Pelajaran PJ dipinggirkan
  42. KEDUDUKAN SEMASA EURO 2012
  43. Roti Meriam Sempena EURO 2012
  44. Jadual Perlawanan EURO 2012"
  45. Tsunami Lagi Dekat Penang !!!"
  46. Penyokong B.E.R.S.I.H kena sound wei !!!"
  47. 6 Gempa Bumi DIcatatkan Hari ini"
  48. KERJAYA GURU : Lisa Surihani akui kerjaya guru lebih mencabar"
  49. Gelaran Doktor pada DR. Rozmey di Tarik Balik"
  50. Pertembungan 2 Alam"
  51. SAFEE SALI MENUNAIKAN IMPIAN "BUDAK BADAN BESAR"
  52. MY Convocation DAY
  53. Hari Terakhirku - Original BY AlangKhoma
  54. Gambar : Kem Kepimpinan Pengawas SK Bandar Baru Sungai Buloh (Sebelum)
  55. Roadblock Malaysia Vs Roadblock Luar Negara
  56. Pekerja KFC Bergaduh Dengan Pelanggan
  57. Chipita sudah sampai Kedah
  58. WORDLESS 19:"HARI"
  59. Sayangnya binatang ini kepada tuannya...
  60. Bahagian 1 : Siapakah nak uruskan Jenazah Ibu Bapa Kita wahai anak-anak ?
  61. Video : Kesian tapi lucu ! Marah sampai tercabut gigi
  62. Jutawan Bola Sepak Pertama Malaysia - Safee Sali
  63. Dulu Kelantan Sekarang Selangor
  64. Jadual Ceramah Ustaz Azhar Idrus untuk bulan 2
  65. Video ceramah di Masjid Shah Alam
  66. Renungan Bersama : Soal jwb Ustaz Azhar Idrus malam ni: 26 soalan kesemuanya.29.01.2012
  67. Renungan Bersama : Realiti Seorang Guru Di mata Masyarakat sekarang
  68. Ustaz Azhar Idrus datang Shah Alam
  69. Gaji Kakitangan Awam Februari 2012 Ikut Gaji Sistem Saraan Malaysia (SSM)
  70. Kenapa kita tak pandang meninggalkan SOLAT sebagai satu jenayah ???
  71. Perkhidmatan pemasangan UNIFI
  72. Benda pelik ???
  73. Anwar Vs Najib berdebat
  74. Simbah kakak dengan air panas
  75. Bayi mati tercampak
  76. Malaysia Layak ke final
  77. Adakah pengadil perlu dipersalahkan ???
  78. Lelaki peluk manyat teman wanita
  79. TIPS : MENGENAI ASPEK PENGADILAN DARI BEKAS PENGADIL FIFA KITA..-SUBKHIDDIN MOHD SALLEH-
  80. Makan FB,tido FB
  81. Rintihan Sayu Fifi
  82. Kepala berkecai kena mercun
  83. Polis Siasat Pelajar IPT jual Baucar
  84. Aku Perlukan Boyfriend
  85. Gempa kuat landa selatan Pulau Fiji
  86. 15 nelayan Filipina maut ditembak
  87. Baucer Buku RM200 1Malaysia. Wajarkah Dijual Semula Sesuka Hati?
  88. Keadaan rumah pemilik FERRARI
  89. Eskelator penduduk setinggan !!!
  90. Video:Maradona vs pele
  91. Video:Lelaki Kena Belasah Sebab Tak Mahu Berasmara
  92. Baucer Buku Di Jual di MUDAH.my
  93. Adik pemain badmiton negara ditikam
  94. Tonton Tv Online
  95. Penempatan PTD Dalam Sistem Pengurusan di Kementerian Pelajaran? Apa Pendapat Guru-guru?
  96. Gelombang Ombak Rindu
  97. Pasukan Senior Swit.- Nurul A’in Wahida Abu Bakar | EX-IPG KKB
  98. wordless # 18 - Alhamdulillah
  99. Atlet pecut Perancis yang bakal menggegar dunia Olahraga - CHRISTOPHE LEMAITRE
  100. |video| wanita kena tikam 70 kali tak mati x18sg
  101. Video kematian Izwan Pilus di hospital
  102. Izwan Pilus Meninggal Dunia Akibat Jangkitan Kuman Dalam Paru Paru
  103. Hari Pertama Aku Di SK BANDAR BARU SUNGAI BULOH
  104. KISAH MALAM PERTAMA !
  105. Gambar Isteri Di Ranjang Bersama Lelaki Lain Punca Penceraian Hattan?
  106. Lagi Kes Dekat China, Perempuan kena Tikam Depan Orang Ramai
  107. Persediaan perkara-perkara penting sebelum posting/lapor diri
  108. Info Kesihatan : Hilangkan Tekanan Dengan Sperma untuk Wanita?
  109. Apabila Kanggaroo Masuk Pekan |Video|
  110. Baru 4 Tahun Dah Berasmara di Tempat Terbuka ... Dunia ! Dunia
  111. Gambar Ustaz Azhar Disamakan Dengan Yahudi!
  112. Video:Perempuan kena belasah dalam bilik
  113. "KEMALUAN" lelaki putus

Wednesday, November 30, 2011

4
Komen
Nota Sukan Olahraga

Assalamualikum semua, untuk entry kali ini chegu nak buat perkongsian nota-nota sukan mengenai olahraga. Bagi semua yang melayari blog saya boleh dapatkan nota-nota ini terus dari blog saya ok.

ACARA BALAPAN



ACARA PADANG







Untuk mendownloadnya sila click pada semua tajuk yang anda nak. 
Nota Sukan Olahraga -

Tuesday, November 29, 2011

13
Komen
Pasangan Burung ini Membuat Ramai Orang Menagis




Sekadar hiasan

Seekor burung betina terkapar di pelantaran dengan keadaan tubuh yang parah.


Pasangan jantannya membawakan makanan kepada burung betina dengan kasih sayang


Burung jantan sedang memberi makan kepadanya, tak lama kemudian burung betina itu mati terkulai. Burung jantan merasa terkejut dan cuba mengangkatnya.


Burung jantan akhirnya menyedari bahawa pasangan yang dicintainya telah mati. Ia kemudian “berteriakkan” di hadapan kekasihnya yang telah mati kaku.


Sambil berdiri di samping tubuh kekasihnya sambil “berteriak” dengan suara yang sangat menyedihkan seolah-olah meratapi kematian kekasihnya.


Akhirnya ia menyedari bahawa pasangan yang dicintainya telah meninggalkannya dan tak akan boleh hidup kembali bersamanya. Ia berdiri disamping tubuhnya dengan sedih dan duka yang mendalam.(perhatikan wajahnya)

Hadis riwayat abu hurairah ra

- sahih muslim
RENUNG-RENUNGKANLAH PASANGAN YANG BERCINTA...




Pasangan Burung ini Membuat Ramai Orang Menagis -

12
Komen
Cara Letak iklan Says.my

Assalamualaikum. Sebelum ni orang saya dah buat pasal nk letak iklan Chrup2. Untuk entry kali ini adalah  cara letak iklan SAYS.my di Blog anda. pulak.


Step 1: Daftar

P/s: ikut arahan yang terkadung. Batter guna FB


Step 2 :
1: masuk ke blog anda  click Design --> add Gadget--> add HTML
2 : Copy HTML di bawah ini


Buat macam dekat bawah ni.

3 : Ada boleh mengubah saiz tinggi dan lebar gambar itu hanya perlu ubah pada width & Height
4 : Click save dan selesai. | mesti jadi macam yang atas tu.|
5 : Jika anda hendak menambah iklan copy link dibawah




Contoh



P/s: HArap dapat membantu. dah jadi bagi tau k.

TUTORIAL LETAK CHRUP-CHURP


Cara Letak iklan Says.my -

Monday, November 28, 2011

12
Komen
Kuiz 1 : Benda "baik" Yang Tersembunyi





Assalamualaikum. Untuk entry kali ini saya nak uji mata para sahabat blogger sekalian. Kalau betul-betul penglihatan mata anda ni memang tajam cuba cari benda "baik" yang tersembunyi dalam gambar ini. hihihihi. Klu dia Haiwan Peliharaan. 

Gambar 1



Gambar 2



Gambar 3



Ha apa lagi cari lah Benda "baik" Yang Tersembunyi itu... sapa dapat cari memang terbaeklah mata dia..



Kuiz 1 : Benda "baik" Yang Tersembunyi -

Sunday, November 27, 2011

17
Komen
Cara Letak iklan Churp Churp

Assalamualaikum semua. Sekarang ni banyak dah orang pasang iklan2 dekat blog kan. Bagi blogger lama memang jangan cakap la serning tiap2 bulan memang gila babak lah masuk. Entry ni khas untuk rakan-rakan blogger yang baru menceburi bidang blogging. Korang ni mesti terpikir main blog ni boleh duit ka??? Mesti korang nak juga gak kan ble korang blogwalking tengok blogger tu tunjuk earning pa bagai kan dapat banyak ni itu lah ini lah mesti terpikir juga nak dapat macam dieorangkan. Bagi sapa2 yang nak letak iklan Chrup-chrup dalam blog mudah je.

Pertama kali 
Kalau sape2 nak daftar..daftar la kat sini.. 
Churp Churp Registration Form ( sign in with facebook)
Ikut je arahan dia suruh

Langkah 2
Kalau anda nak letak iklan macam gambar dekat bawah ni anda perlu buat macam ni.


COPY BENDA DEKAT BAWAH NI.





Langkah 3
Kemudian anda perlu Click Design -->Add gadget ---> Html/java script. 
Benda yang korang copy tadi paste dalam Html






Last Sekali SAVE. DAN SIAP
|anda boleh ubah kedudukan dimana-mana sahaja anda nak.|


Cara Letak iklan Churp Churp -

5
Komen
Maradona vs Pelé

Asslamualaikum... Sebut pasal bola sepak semua orang kenal betul. Memang lah sukan bola sepak merupakan sukan yang paling popular di dunia. Dalam banyak-banyak legenda bola sepak, yang sering disebut oleh orang ramai ialah Pele dari Brazil dan Maradona dari Argentina. 


Pada pendapat korang antara Maradona dan Pele yang mana paling hebat. Jom kita saksikan video ini.




Di sini saya nak anda pilih yang mana satu Maradona atau pele dan nyatakan sebab apa anda pilh mereka ini hihiihi.




Maradona vs Pelé -

2
Komen
Keputusan Terkini Kelayakan Olimpik London 2012 | Malaysia Vs Bahrain |




london2012


FULL TIME
2 - 3
Nazmi Faiz 
Mahali Jasuli

(27 NOVEMBER 2011, 8.45PM WAKTU MALAYSIA)


Assalamualaikum... Nampaknya jaringan gol awal tidak menjaminkan kemenangan kepada Malaysia apabila tumpas kepada Bahrain dengan jaringan 2 - 3. Malaysia mendahuli perlawanan dengan gol 2 - 0 hasil jaringan daipada Azmi Faiz pada separuh masa pertama dan pasukan Malaysia menambah gol 2 daripada Mahali Jasuli. 

Namun begitu  pasukan Bahrain tidak berputus asa dengan merapakan jurang dengan mengahsalkan 3 gol dalam tempoh 6 minit perlawanan. Ini telah menyebabkan Malaysia bermain dalam keadaan tertekan dan terpaksa menerima kekalahan di tempat sendiri. Ini merupakan kekalahan ke-3 selepas tewas kepada Jepun 0-2 untuk perlawanan pertama, perlawanan ke-2 kalah kepada Syria juga dengan jaringan 2 - 0 dan malam ni juga tewas kepada Bahrain dengan jaringan 2 - 3.

Namun pujian patut diberikan kepada pasukan Malaysia kerana dengan aksi permainan menarik ditunjukkan pada anak buah Ong Kem Swee malam ini. 


Antara jaringan Gol yang terhasil


Gol Nazmi Faiz Mansor 1-0












Keputusan Terkini Kelayakan Olimpik London 2012 | Malaysia Vs Bahrain | -

2
Komen
Live Streaming | Malaysia Vs Bahrain


FULL TIME
2 - 3
Nazmi Faiz  
Mahali Jasuli

LIVE STREAMING KELAYAKAN OLIMPIK 2012
MALAYSIA vs BAHRAIN
(27 NOVEMBER 2011, 8.45PM WAKTU MALAYSIA)
STADIUM NASIONAL BUKIT JALIL 


Pertemuan menentang Bahrain malam ini ibarat misi 'hidup mati' buat skuad Harimau Muda, tegas jurulatih kebangsaan, Ong Kim Swee. Kita perlu menang jika masih memasang impian untuk beraksi di Sukan Olimpik London tahun depan atau peluang semakin tipis jika tewas buat kali ketiga berurut-turut.

Bagi memastikan tiga mata diraih di Stadium Nasional, Bukit Jalil, Harimau Muda akan turun dengan menyerang habis-habisan, janji Kim Swee yang turut lega melihat kebanyakan pemain semakin cergas selepas tampak keletihan ketika tumpas 0-2 kepada Syria, Rabu lalu.

Ketika ini, Malaysia menghuni tangga tercorot Kumpulan C kelayakan Olimpik 2012 selepas tewas dalam dua perlawanan pertama kepada Jepun dan Syria, ironiknya Bahrain juga gagal mengutip sebarang mata dalam dua aksi pertama mereka kerana kalah kepada lawan yang sama.

Hanya tiga mata penuh mampu mencerahkan peluang Malaysia untuk sekurang-kurangnya muncul naib juara kumpulan, justeru Kim Swee mahu anak-anak buahnya menghadapi perlawanan ini seperti pertarungan akhir.


Agak-agak minit ke berapa jaringan akan terhasil ???
Berapa banyak jaringan akan terhasil dari perlawanan ini ??? 

Apa-apa pon marilah sama-sama kita memberikan sokongan kepada skuad Harimau Malaya turun mencari kemenangan sama-sama kita doakan.

Untuk tontonan secara online siaran langsung 
MALAYSIA VS BAHRAIN [live streaming TV1]







Live Streaming | Malaysia Vs Bahrain -

Saturday, November 26, 2011

2
Komen
ACARA MENUNGGANG BASIKAL TELANJANG PERINGKAT DUNIA



Assalamualaikum semua selamat pagi dah nak subuh ni. Hurrrrmmmm. 

Sukan berbasikal merupakan satu sukan yang boleh menyihatkan tubuh badan kita. Anda semua mesti minat berbasikal betul tak.?

Sejarah Basikal
Apa itu basikal? Basikal sebenarnya adalah sebuah kenderaan yang digerakkan menggunakan tenaga manusia iaitu dengan cara mengayuh pada pedal basikal tersebut. Kemudian basikal tersebut akan bergerak melalui dua rodanya yang melekat pada kerangka atau frame basikal tersebut.

Bila basikal dicipta?
Basikal pada awalnya telah dicipta di Eropah pada abad ke-19 iaitu orang yang dikatakan paling awal mencipta basikal ialah Von Drais pada tahun 1817 dan kemudian basikal tersebut di patentkan pada tahun 1818. Namun ada teori yang mengatakan bahawa basikal telah di reka bentuk pada seawal tahun 1493 lagi iaitu oleh Giacomo Caprotti. Teori ini telah dibuktikan dengan terjumpanya gambar atau lakaran basikal yang dibuat oleh Giacomo Caprotti. Tak kira siapa yang paling awal mencipta basikal, ia telah menjadi sebuah kenderaan yang sangat popular di mana-mana negara pun.







OK fine !!! Kenapa saya letak pangkah besar dekat sini. Meh nak habaq. Pernah dengaq sukan berbasikal telanjang peringkat dunia? Nak tengok? Sebelum itu nak WARNING entry ini ada tanda 18 ke atas. Jom tengok video ni lepas tu komen jangan x komen. Sebabnya manusia dalam video itu macam %&^*%$#. oppppsssss!!!!


video


p/s: 

  • Boleh lah nak komen ka nak maki ka nak kritik ka nak apa2 pon boleh haih.
  • Tolong click like yang dah baca entry ni na plz..


ACARA MENUNGGANG BASIKAL TELANJANG PERINGKAT DUNIA -

9
Komen
Salam maal Hijrah 1433



Salam Menyambut Maal Hijrah tahun baru Masihi (1433) pada Ahad 27 November 2011, dan 1432 hijrah akan meninggalkan kita, banyak kenangan yang akan kita semua tinggalkan.


Alhamdulilah kerana kita masih diberi peluang untuk bernafas dan menikmati nikmat-nikmat dari MAHA PENCIPTA SEKALIAN ALAM. Apakah azam kita pada tahun baru ini? Barangkali ada yang terlupa untuk menyambut tahun baru hijrah kerana terleka dengan kehidupan yang sementara ini. Apapun marilah sama-sama kita ingat mengingati kepada perkara yang membawa kepada sesuatu yang baik.

Pengertian AWAL MUHARRAM
MUHARAM adalah bulan pertama dalam tahun Islam (Hijrah). Sebelum rasulullah berhijrah dari Makkah ke Yathrib, kiraan bulan dibuat mengikut tahun Masihi. Hijrah Rasulullah memberi kesan besar kepada Islam sama ada dari sudut dakwah Rasulullah, ukhuwwah dan syiar Islam itu sendiri.

Pada asasnya, Muharam membawa maksud 'diharamkan' atau 'dipantang', iaitu Allah SWT melarang melakukan peperangan atau pertumpahan darah. Namun demikian larangan ini ditamatkan setelah pembukaan Makkah (Al Baqarah: 91). Sejak pemansuhan itu, umat Islam boleh melaksanakan tugas dan ibadat harian tanpa terikat lagi dengan larangan berkenaan.

  • 1 Muharam - Khalifah Umar Al-Khattab mula membuat penetapan kiraan bulan dalam Hijrah.
  • 10 Muharam - Dinamakan juga hari 'Asyura'. Pada hari itu banyak terjadi peristiwa penting yang mencerminkan kegemilangan bagi perjuangan yang gigih dan tabah bagi menegakkan keadilah dan kebenaran.

  •  Nabi Adam bertaubat kepada Allah.
  • Nabi Idris diangkat oleh Allah ke langit.
  • Nabi Nuh diselamatkan Allah keluar dari perahunya sesudah bumi ditenggelamkan selama enam bulan.
  • Nabi Ibrahim diselamatkan Allah dari pembakaran Raja Namrud.
  • Allah menurunkan kitab Taurat kepada Nabi Musa.
  • Nabi Yusuf dibebaskan dari penjara.
  • Penglihatan Nabi Yaakob yang kabur dipulihkkan Allah.
  • Nabi Ayub dipulihkan Allah dari penyakit kulit yang dideritainya.
  • Nabi Yunus selamat keluar dari perut ikan paus setelah berada di dalamnya selama 40 hari 40 malam.
  • Laut Merah terbelah dua untuk menyelamatkan Nabi Musa dan pengikutnya dari tentera Firaun.
  • Kesalahan Nabi Daud diampuni Allah.
  • Nabi Sulaiman dikurniakan Allah kerajaan yang besar.
  • Hari pertama Allah menciptakan alam.
  • Hari Pertama Allah menurunkan rahmat.
  • Hari pertama Allah menurunkan hujan.
  • Allah menjadikan 'Arasy.
  • Allah menjadikan Luh Mahfuz.
  • Allah menjadikan alam.
  • Allah menjadikan Malaikat Jibril.
  • Nabi Isa diangkat ke langit.

Doa Akhir Tahun
Doa Akhir Tahun dibaca 3 kali pada akhir waktu Asar atau sebelum masuk waktu Maghrib pada akhir bulan Zulhijjah.

Sesiapa yang membaca doa ini, Syaitan berkata :
"Kesusahan bagiku dan sia-sia lah pekerjaanku menggoda anak Adam pada setahun ini dan Allah binasakan aku satu saat jua. Dengan sebab membaca doa ini, Allah ampunkan dosanya setahun"

Barangsiapa yang membaca doa awal tahun pula, insya Allah dirinya akan terpelihara daripada gangguan dan godaan syaitan di sepanjang tahun tersebut.


Doa Awal Tahun
Doa Awal Tahun dibaca 3kali selepas Solat Maghrib (waktu maghrib) pada malam satu Muharram.

Sesiapa yang membaca doa ini, Syaitan berkata :
"Telah amanlah anak Adam ini daripada godaan pada tahun ini kerana Allah telah mewakilkan dua Malaikat memeliharanya daripada fitnah Syaitan".


Jangan lupa kalau tak ke mana-mana, petang ajak semua ahli keluarga baca doa akhir tahun dan pastu baca doa awal tahun 1433 sama-sama








Salam maal Hijrah 1433 -

2
Komen
SEMAKAN KEPUTUSAN KISSM


Assalamualaikum semua... Untuk entry kali ini adalah untuk memberitahu tentang keputusan Kursus Induksi tempoh hari bagi IPG seluruh Malaysia. Untuk semakan keputusan KISSM boleh dibuat disini nanti. Tarikh keputusan belom dimaklumkan lagi. DAh boleh check...

Semakan boleh dilakukan untuk 2 kategori


  1. Semakan bagi bukan guru
  2. Semakan bagi guru
Untuk semakan boleh click gambar di bawah ini















SEMAKAN KEPUTUSAN KISSM -

Friday, November 25, 2011

6
Komen
Malam Graduasi Guru PISMP Ambilan Jan 2008

Assalamualaikum. Kepada semua pembaca blog sekalian. Alhamdulillah, semua sudah selesai untuk terakhir kalinya di IPG Kampus Kota Bharu sudah pun sampai penghujungnya. Sempena perpisahan kami semua ini, satu Majlis Jamuan Makan Malam (Dinner) yang diberi nama Malam Graduasi Guru PISMP Semester 8 (ambilan 2008). Maaflah lambat buat entry tentang ini |sengaja dibuat untuk sambungan Part 1|


alhamdulillah sudah 5 tahun setengah setelah bergelar sebagai guru pelatih di IPGKKB, tiba masanya akan melangkah ke alam sebenar keguruan dan ini adalah kali terakhir kami dapat berkumpul seramai 99 orang berkumpul seperti mula-mula mendaftar di IPGKKB. Saat-saat inilah dapat kami bertentang mata, bersuka-suka gelak ketawa dan bergambar-gambar bersama. Ini kerana 99 orang guru ini bakal diposting tahun depan dan mungkin tidak dapat bersama lagi seperti ini.

Tarikh : 17.11.2011
Masa : 8.00 - 10.30 malam
Tempat : Crown Garden Hotel, Kota Bharu, Kelantan
Tema : Malam Tradisional

Jom kita saksikan video dan gambar pada malam tersebut


video




















Semoga ikatan ini berkekalan dimana-mana sahaja semoga kita dapat berjumpa lagi jika diberi umur yang panjang. Insyallah. Bye !!!



Malam Graduasi Guru PISMP Ambilan Jan 2008 -

Thursday, November 24, 2011

4
Komen
Tips Temuduga Pengesahan Jawatan Guru

Assalamualaikum. Awal bulan 12 akan diadakan satu Temuduga SPP bagi guru IPG di seluruh IPG di Malaysia. Beberapa tips temuduga Suruhanjaya Perkhidmatan Pendidikan ingin dikongsikan bersama bagi memudahkan para guru yang bakal dilantik dalam pengesahan jawatan di dalam Perkhidmatan Awam menghadiri temuduga dengan penuh keyakinan.

  1. Cara penyampaian calon : calon perlulah berhujah secara matang dan mampu menjawab soalan yang dikemukakan secara berpengetahuan.
  2. Penampilan diri, sikap dan sahsiah calon : penampilan diri kemas sebagai seorang guru. Bertali leher bagi lelaki, kasut dan seluar formal, kasut bertutup dengan tumit seinci bagi wanita. Fesyen rasmi dan bersopan. Jangan lupa memakai name-tag
  3. Pengetahuan ikhtisas yang mantap : berdasarkan latihan di IPG, apakah yang kita dapat?
  4. Pengetahuan am dan isu semasa yang relevan dengan pendidikan : walaupun akan ditanya sedikit mengenai isu politikal dan parlimen misalnya, jawapan bagi soalan penemuduga perlulah relevan dengan tugas seorang guru.


  1. Apakah sekolah bestari?
  2. Apakah yang dimaksudkan dengan sekolah wawasan?
  3. Pelaninduk pendidikan.
  4. Pedagogi dan strategi serta kaedah PNP.
  5. Taksonomi Bloom
  6. Bagaimana untuk menyelesakan masalah dan isu KBSR, KLSR dan KBSM


  1. Sistem pemerintahan
  2. Pilihanraya
  3. Parlimen
  4. Sejarah pendidikan negara
  5. Isu ICT
  6. NKRA
  7. Satu Malaysia
  8. Sukan
  9. Rukunegara
  10. Wawasan 2020
  11. Misi dan visi pendidikan di Malaysia
  12. 9 cabaran guru arus globalisasi
  13. Dasar pembangunan negara dan Dasar ekonomi baru.


  1. Sikap dan personaliti guru : pembawaan diri
  2. Kekurangan nilai profesionalisme : terlalu emosional
  3. Kekurangan ilmu penetahuan dan kefahaman
  4. Kurangnya kemahiran di dalam bidang tugas.


Tips Temuduga Pengesahan Jawatan Guru -

14
Komen
Ceramah Agama Di Gelanggang Futsal

Assalamualaikum semua. Di Kelantan ini banyak perkara yang jarang dilakukan dilakukan oleh negeri-negeri lain di Malaysia. Seperti yang kita ketahui Kelantan merupakan sebuah badaraya Islam yang dikenali di dalam dan di luar negeri. 

Apa yang membuat saya bangga dan insaf berada di Kelantan ini ialah dari segi ibadah mereka contohnya stadium tempat bermain bola sepak boleh dijadikan tempat berkumpul untuk menunaikan Solat Hajat. Subhanallah!!! 


Selain daripada itu juga di tengah-tengah bandar yang sibuk boleh dibuat kuliah Jumaat. Cuba tengok sambutan yang diberikan oleh orang ramai. Kagum sungguh Ya, Allah...


Dan yang terbharu semalam, mesti korang semua tak sangka gelanggang fusal boleh dijadikan tempat berceramah agama, kalau sapa-sapa yang lihat ini mesti tahun KB Futsal Arena. 

24.11.11, Khamis, 7.30 - 9.30 mlm
Kuliah Di Gelanggang Futsal Arena di Pengkalan Chepa, Kota Baharu
Penceramah: Ustaz Azhar Indrus








Macam mana??? Ada negeri lain buat macam ni.?? Nilai lah sendiri. Hanya Takbir Allahuakbar sahaja dapat dilaugkan apabila semua ini berlaku disini.  Takbir ! Takbir ! takbir ! Allahuakbar.

P/s:

  1. If u like it please click "like"...
  2. Please share it ....
  3. Bukan entry politik...






Ceramah Agama Di Gelanggang Futsal -

Arkib Chegu