Pages
▼
Friday, September 30, 2011
Monday, September 26, 2011
4 ahli sukan perancis berbogel semasa fotoshoot untuk iklan BOxer ! ! !
Selagi kita bernama manusia, kita sentiasa inginkan kepuasan. Selalunya kita tidak pernah rasa puas dengan apa yang kita ada. Kita hanya tahu mengejar kepuasan dengan apa yang kita belum tahu bagaimana natijahnya samada baik atau sebaliknya. Disebalik video dibawah ini menceritakan bagaimana juruphoto ingin membuat kelainan dalam photoshoot untuk iklan boxer. Modelnya pula terdiri daripa 4 ahli sukan perancis bagi bahagian track N field. Sama-sama kita saksikan dan bagi pendapat dan kritikan .
Friday, September 23, 2011
Tuesday, September 20, 2011
Follower 600
Assalamualaikum...
Ehem..3 meh sini sat weh
nak habaq pasai follower chegu ni.
Dah 600 weh...
alhamdulillah. Tahaniah la kepada yang bertuah tu.....
hihihi... Nak tau sapa yang bertuah tu jom ikut chegu terjah blog dia..
Assalamualaikum...
Ehem..3 meh sini sat weh
nak habaq pasai follower chegu ni.
Dah 600 weh...
alhamdulillah. Tahaniah la kepada yang bertuah tu.....
hihihi... Nak tau sapa yang bertuah tu jom ikut chegu terjah blog dia..
cer CLICK dekat gambaq tu...tau la saya yang bertuah tu
Monday, September 19, 2011
Hebatkah anda seperti mereka?
Pendidikan Jasmani merupakan satu subjek penting dalam kurikulum pendidikan formal dalam sistem pendidikan di Malaysia. Walaupun matapelajaran pendidikan jasmani tidak diuji dalam peperiksaan awam di Malaysia, subjek ini nyata signifikan kerana merupakan 3 satu-satunya bidang pendidikan yang menekankan taksonomi jasmani yang tidak disentuh oleh matapelajaran-matapelajaran lain dalam hal berkaitan dengan empat taksonomi penting pendidikan iaitu jasmani, emosi, rohani dan intelektual. Tambahan lagi, selain daripada merupakan bidang ilmu itu sendiri, subjek ini menyumbang kepada kecergasan semasa seseorang murid dan mampu menerapkan amalan bersenam untuk kesihatan di luar waktu sekolah malah untuk sepanjang hayat.
Aktiviti jasmani suaian untuk golongan khas kurang diberikan perhatian pada masakini. Di Malaysia tidak banyak tempat-tempat yang disediakan sesuai untuk memberi peluang kepada golongan khas untuk beriadah terutamanya di luar kawasan sekolah khas. Golongan normal mudah dapat menyesuaikan diri dengan persekitaran, kemudahan dan peralatan sesuatu jenis aktiviti riadah tetapi golongan khas pula sukar mendapat peluang untuk turut serta aktiviti yang dijalankan. Begitu juga dengan aktiviti pendidikan jasmani yang dilaksanakan di sekolah, aktiviti pendidikan jasmani yang dijalankan kepada pelajar berkeperluan khas kurang diberikan perhatian dan mereka mengikuti aktiviti yang kurang sesuai bersama-sama dengan pelajar-pelajar biasa (Auxter, Pyfer dan Huettig, 1999).
Itu merupakan kajian ilmiah yang dilakukan oleh pengkaji dari Malaysia. Kesiankan bagi golongan yang kurang berupaya. Namun jika anda melihat gambar dibawah ini, mesti anda merasakan bahawa golongan seperti mereka ini perlu diberi peluang dan berhak untuk melakukan perkara yang dilakukan oleh golongan normal. Alangkah bagusnya kalau kerajaan MALAYSIA mampu mengajurkan perlawanan seperti ini.
_
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
--
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Kudung tidak mematahkan semangat mereka untuk menjadi seperti orang normal
Sunday, September 18, 2011
Kenapa la pengurusan Pentadbiran teruk sangat
+
Assalamuaalikum semua. Tiada apa untuk saya perkatakan hanya kecewa dan tertekan sahaja yang dapat saya luahkan. Apa yang membuat hati saya sedih dan kecewa cara pentabiran jabatan P**dd& J$%^8i amat mengecewakan saya. Mana tidaknya sekarang musim MQA, mulanya arahan mengatakan menyediakan fail mengikut nama yang diberikan Akan tetapi setelah menyiapkan segalanya berhabis wang, menyengkang mata menyiapkan benda alah ni. Namun pada hari ni, perubahan besar dilakukan dimana saya perlu membuat fail lain pula sedang fail yang sebelum ini telah saya selesaikan. Bukan saya malas tapi fikir kita susah orang lain yang senang. tah la tak tahu nak kata apa-apa. sekian +_+
Bapak tanam anak hidup-hidup
Sanggupnya si bapak ni tanam ank sendiri dan si emak membiarkannya hanya si abang sahaja yg sayangkan adiknya. .inilah tradisi yang paling kejam. . .
Ini la tradisi yang tidak berperikemanusiaan. NIlai lah sendiri.
Saturday, September 17, 2011
Friday, September 16, 2011
Download Angry Birds for Windows
Salam semua !!!
Ok ini sambungan daripada installer angry bird (RIO) tadi sepatutnya entry ni dulu tp x pa its ok... Atas permintaan ramai nak installer Angry Bird (Rovio), so saya pon penuhi permintaan ini.
Langkah 1:
Download file ( 39.37mb) dari akaun MediaFire chegu. Klik icon Rio Dibawah untuk download.
KLIK GAMBAR ATAS UNTUK DOWNLOAD
LANGKAH 2
Double Click sajaha dan ikut arahan dia... Lepas tu main la sampai senget kepala.
P/s : kalau ada masalah tinggalkan komen anda, dan berjaya pon tinggalkan komen jugA...
Nak Download Angry Bird (RIO) : CLICK
Download Angry Birds Rio Untuk PC (Windows)
Salam semua !!!
Sekarang ni kegilaan game angry bird ni semakin menjadi-jadi, yak cukup di henpon sekarang plak dah ada untuk pc lagiii..memang terbaek la sapa yang nak installer die ikut langakah dia.. Angry Bird (RIO)
Langkah 1:
Download file ( 34.03 mb) dari akaun MediaFire chegu. Klik icon Rio Dibawah untuk download.
KLIK GAMBAR DI ATAS UNTUK DOWNLOAD
Langkah 2:
Extract dan install Angry Bird RIO. Untuk install, double klik file “ Angry Birds Rio Installer v1.1.0”
Install macam biasa.
Langkah 3 :
Extract file “Crack” . Selepas itu, copy paste file “AngryBirdsRio,exe” ke dalam destination folder Angry Bird RIO. (tempat korang install Angry Bird RIO tadi) . Selalu nya ia akan diinstall di sini : C: Progam Files (x86)/Rovio/AngryBirdsRIO
Langkah 4 :
Launch Angry Bird RIO korang dan klik “Register”. Bila dia mintak registration key, masukkan saje apa2 number yang korang nak. Nak letak 1 je pun boleh.
Langkah 5 :
Mainlah Angry Bird RIO sampai lebam.+___=
Kalau ada yang ada masalah nak install, tinggalkan komen kat bawah tau. Kalau yang berjaya install, tinggalkan jugak komen. hahahah...
Selamat mencuba...
Tuesday, September 13, 2011
Sunday, September 11, 2011
ISU BERNIAGA DI SEKOLAH ( NOTA )
ISU BERNIAGA DI SEKOLAH 12/9/2011 (ISNIN)
· Perniagaan : perihal urusan jual beli yg melibatkan barangan dan bertujuan untuk mencari keuntungan.
· Melibatkkan produk ataupun perkhitmatan kepada pelanggan
- kebanayakkan guru terlibat dalam perniagaan MLM
1. Guru yang terlibat mula beralih arah dan melepaskan tanggungjawab dan hilang daya tumpuan dalam mengajar khususnya terlibat dalam MLM
a. Berjaga malam
b. Merebak disekolah
2. Menyalahi etika kerja
3. Ketika musim juga menimbulkan peluang berniaga
a. Peluang berniaga kuih raya, baju raya , tempahan pakian, perhiasan wanita dan ianya membelakangkan tanggungjawab
4. Guru berkempen menyertai tuisyen yang dijalankan
a. Melewatkan sukatan pelajaran
b. Menggunakan sekolah sebagai tempat tuisyen
c. Menggagalkan atau memberi markah rendah kepada murid yang disasarkan
d. Menjual makanan ketika kelas tuisyen kerana tiada kantin.
5. Persoalan
a. Adakah gaji guru tidak mencukupi sehingga terpaksa berniaga di sekolah
b. Kerjaya guru merupakan salah satu kerjaya di Malysia mendapat gaji yang rendah dalam sektor perkhidmatan awam
c. Measyarakat menilai sesuatu perkerjaan melalui duit yang diterima bukan apa yang dilakukan.
d. Kemungkinan
KERJA SAMBILAN
APA ITU KERJA SAMBILAN ?
· MERUJUK KEPADA KERJA SEMENTARA
· JANGKA MASA YANG PENDEK
· BERSIFAT SEMENTARA
· SENONIM DENGAN REMAJA
REMAJA DAN KERJA SAMBILAN
1. PELAJAR
A. Kesan daripada kerja sambilan
a. Positif
i. Kehidupan bersosial
ii. Mengenali diri
iii. Membentuk persobnalti
iv. Memberi kepuasan hidup
b. Negatif
i. Menjadi individu yang sibuk
ii. Pentingkan kewangan
iii. Lupa tugas sebenar (pelajar)
iv. Angkut (lupa diri)
v. Masalah sosial
B. GURU DAN KERJA SAMBILAN
KENAPA BERLAKU?
I. Tekanan hidup
a. Guru kawasan bandar
b. Kos sewa rumah mahal
c. Perbelanjaan keluarga & diri
d. Bebanan hutang
e. Peningkatan harga barang
JENIS-JENIS KERJA SAMBILAN
· Guru tuisyen
· Penceramah (kursus/seminar)
· Peniaga pasar malam
· MLM
· Pemandu teksi
APA KESANNYA?
· Letih
· Keadaan lesu & tidak bermaya
· P&p tidak dapat dibuat dengan baik
· Tugas mengajar secara ala kadar
ISU DAN REALITI ?
DASAR KERAJAAN
1. Surat perkeliling Perkihdmatan awam(1999)
· Ketua jabatan diberi kuasa luluskan permohonan.
Kesimpulan
· Kerja sampingan boleh dilakukan oleh guru tetapi menjejaskan tugas hakiki guru di sekolah
· Sifat tanggungjawab terhadap kerja sebenar lebih penting berbanding kerja sampingan
· Guru tidak boleh sama sekali jadikan tugas hakiki di sekolah sebagai kerja sampingan.